ŚWIETLICA

Nauczyciel świetlicy: Magdalena Majcherczyk

Czas pracy świetlicy: 11.35- 15.30

REGULAMIN ŚWIETLICY SZKOLNEJ rok szkolny 2020.2021

Tygodniowa tematyka zajęć świetlicowych realizowana
w czasie nauczania zdalnego:

25 – 29 majaTematyka zajęć w tym tygodniu nawiązywała do Rodziny oraz Dnia Matki, a zajęcia świetlicowe w dużej mierze były powiązane z zajęciami bibliotecznymi. Dzieci uczyły się wierszyków i piosenek dla mamy, przygotowywały laurki, a także robiły własne drzewo genealogiczne poznając swoich przodków oraz rozwiązywały różnorodne zadania dotyczące rodziny.

Uczniowie poznali także Legendę o Smoku Wawelskim oraz malowali techniką stemplowania.

18- 22 maja– zajęcia świetlicowe w tym tygodniu odnosiły się do świąt nietypowych np. Dzień Kosmosu czy Europejski Dzień Morza. Dzieci wykonały związane z tymi świętami prace plastyczne. Zrobiły także piękne organizery na biurko, ćwiczyły spostrzegawczość i dostrzeganie osi symetrii poprzez rysowanie według schematu oraz uczyły się przez zabawę malując zgodnie z matematycznymi kodami.

11 – 15 maja – Bliżej przyrody (Tematyka zajęć skupiona była wokół natury i przyrody. Uczniowie dowiedzieli się jak powstaje tęcza, przygotowywali „tęczowe” prace plastyczne, rozwiązywali zagadki o kwiatach, poznali także leśne zwierzęta i dowiedzieli się jak ważna jest w naszym życiu woda na temat, której rozwiązywali różnorodne zadania).

4 – 8 maja – Pomaganie jest fajne! (Uczniowie zostali zapoznani z tematyką wolontariatu. Dowiedzieli się kto może być wolontariuszem i w jaki sposób można pomagać innym. Zostali także zaproszeni do konkursu na projekt znaczka pocztowego).

Wiosna wokół nas (Dzieci wykonywały makiety przedstawiające wiosenny krajobraz, malowały wiosenne drzewka oraz brały udział w interaktywnych quizach ukazujących kwiaty i drzewa kwitnące wiosną).

27 – 30 kwietnia – Święta Majowe (Tematyka zajęć w kwietniu dotyczyła świąt majowych: 1 maja – Święto Pracy, 2 maja – Dzień Flagi, 3 maja – Święto Konstytucji 3 maja. Uczniowie dowiedzieli dlaczego świętujemy te dni, przypomnieli sobie jakie mamy symbole narodowe. Wykonywali także prace plastyczne związane z nimi oraz rozwiązywali karty pracy, quizy i zagadki).

20 – 24 kwietnia – Zdrowie na pierwszym miejscu! (Uczniowie wykonywali eksperyment pokazujący w jaki sposób mydło zmywa brud i zarazki polegający na zanurzaniu palca wysmarowanego mydłem w wodzie z rozsypanymi przyprawami, które pod jego wpływem „uciekały”, przygotowywali także pracę plastyczną o tej samej tematyce. Kolejną propozycją było zrobienia plakatu ukazującego ile cukru jest w popularnych napojach i wyjaśnienie jaki wpływ ma jego nadmiar na nasze zdrowie. Dzieci miały za zadanie również przygotować zdrowe i pożywne śniadanie.)

Dzień Ziemi (Uczniowie dowiedzieli się jak ważne jest dbanie o naszą planetę oraz w jaki sposób oni sami mogą pomóc ją chronić).

15 – 17 kwietnia – Czas na eksperyment! (Wśród propozycji na ten tydzień znalazły się pomysły na piankolinę, którą uczniowie przygotowywali samodzielnie w domu według przesłanego przepisu, a także wysiewanie, uprawa i obserwacja warzyw i ziół).

6 – 8 kwietnia – Przygotowania do Wielkanocy (Uczniowie zapoznali się z tradycją i symboliką Wielkanocną. Uczyli się Wielkanocnych wierszyków, rozwiązywali tematyczne karty pracy, wykonywali świąteczne prace plastyczne, na przykładach związanych z Wielkanocą powtarzali także litery, sylaby oraz części zdań).

30 marca – 3 kwietnia – Wiosenne kodowane (Dzieci wykonywały różnorodne zadania związane z kodowaniem, np. malowanie kwiatów na specjalnie przygotowanej kratkowanej planszy czy kolorowały malowanki z kodem matematycznym – klasa 1 kod liczbowy klasy 2 i 3 kod składający się z działań matematycznych o różnorodnym stopniu trudności).

Dzień Czytania Książek dla Dzieci – (Uczniowie zapoznali się z prezentacją dotyczącą tego święta oraz autorami bajek. Mieli okazję przypomnieć sobie swoje ulubione książki i wziąć udział w quizie i zagadkach dotyczących bajek. Przy okazji przygotowali także piękne zakładki do książek).

25 -27 marca– Oznaki wiosny (Uczniowie dzięki prezentacji multimedialnej dowiedzieli się co to są nowalijki, jakie kwiaty zakwitają wiosną oraz które ptaki wracają do Polski wiosną. Rozwiązywali także krzyżówki z wiosennymi hasłami oraz wykonywali różnorodne prace plastyczne np. drzewko forsycji czy tęczową rybkę).