ZAJĘCIA SPORTOWE Z ELEMENTAMI GIMNASTYKI KOREKCYJNO- KOMPENSACYJNEJ
W KLASACH I-III W ROKU SZKOLNYM 2020/21
Cele:
– zapobieganie pogłębieniu wad postawy,
– kształtowanie odruchu i utrzymania prawidłowej postawy,
– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu,
– wdrażanie do rekreacji ruchowej,
– kształtowanie nawyku zdrowego stylu życia.
W zajęciach gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej uczestniczyło 16 uczniów klas I-III. Uczniowie uczęszczali na zajęcia w wymiarze jednej godzin tygodniowo od 01.03.2021 do 11.06.2021r. Zrealizowano 9 godzin zajęć z 13 zaplanowanych. Z powodu epidemii COVID-19 (nauki zdalnej) czterech godzinnie nie udało się zrealizować. Zajęcia odbywały się na sali gimnastycznej.
Podczas zajęć sportowych z elem. gimnastyki korekcyjno- kompensacyjnej uczniowie:
– poznali podstawowe przyczyny i skutki powstawania wad,
– znają sposoby zapobiegania wadom postawy i stosują je w życiu codziennym,
– przyjmują prawidłową postawę we wszystkich pozycjach wyjściowych do ćwiczeń,
– dokonują autokorekty przed lustrem,
– znają znaczenie ćwiczeń oddechowych,
– umieją właściwie wykonać ćwiczenia korekcyjne,
– znają terminologię poznanych ćwiczeń,
– rozumieją potrzebę codziennych ćwiczeń w domu pod opieką rodziców,
– znają zasady bezpiecznego zachowania na lekcjach,
– dokonują samooceny swoich postępów.
– wykazują postępy w korygowaniu swej postawy ciała jako potwierdzenie celowości prowadzonych zajęć.
———————————————————————————————————————————–
Uczniowie chętnie i systematycznie uczęszczali na zajęcia. Stosowane podczas zajęć indywidualne ćwiczenia korekcyjne dostosowane do wady postawy dziecka oraz gry sportowe, zawody i zabawy korekcyjne sprawiały, że zajęcia były dla uczniów atrakcyjne. Dodatkowym atutem atrakcyjności zajęć było wykorzystywanie przyrządów i przyborów: drabinki, piłki lekarskie, laski gimnastyczne, materace, ławeczki gimnastyczne, woreczki, piłki, obręcze, szarfy, skakanki, balony, gazety, krążki. Poziom ćwiczeń dostosowywany był do indywidualnych możliwości dzieci.
Dzieci w trakcie zajęć uczyły się prawidłowo oddychać torem piersiowym i brzusznym. Dokładnie i starannie wykonywały ćwiczenia korekcyjne. Samodzielnie dokonywały samooceny postawy ciała, poznały rodzaje wad postawy oraz konsekwencje z nimi związane. Zauważa się poprawę zwłaszcza w umiejętności korygowania i przyjmowania prawidłowej postawy ciała.
Zajęcia sfinansowane ze środków Gminy Chełmek.