ŚWIETLICA

Nauczyciel świetlicy: Joanna Jarnot

Czas pracy świetlicy:
7:00- 8:00
11:45- 15:20

REGULAMIN ŚWIETLICY SZKOLNEJ rok szkolny 2021_22

——————————————————————————————————————–

CIEKAWOSTKI ZE ŚWIETLICY SZKOLNEJ

DZIEŃ ZIEMI W ŚWIETLICY SZKOLNEJ

WIOSNA W ŚWIETLICY SZKOLNEJ

ŁOWCA BURZ W ŚWIETLICY SZKOLNEJ

MINECRAFT W ŚWIETLICY SZKOLNEJ

DZIEŃ KOBIET W ŚWIETLICY SZKOLNEJ

CIEKAWOSTKI ZE ŚWIETLICY SZKOLNEJ

CIEKAWOSTKI ZE ŚWIETLICY SZKOLNEJ

CIEKAWOSTKI ZE ŚWIETLICY SZKOLNEJ

CIEKAWOSTKI ZE ŚWIETLICY SZKOLNEJ

CIEKAWOSTKI ZE ŚWIETLICY SZKOLNEJ

CIEKAWOSTKI ZE ŚWIETLICY SZKOLNEJ

WIEŚCI ZE ŚWIETLICY SZKOLNEJ

CIEKAWOSTKI ZE ŚWIETLICY SZKOLNEJ

CIEKAWOSTKI ZE ŚWIETLICY SZKOLNEJ

SPOTKANIE Z PRACOWNIKIEM SCHRONISKA DLA BEZDOMNYCH ZWIERZĄT W OŚWIĘCIMIU

DZIEŃ CHŁOPAKA W ŚWIETLICY SZKOLNEJ

DZIEŃ KROPKI W ŚWIETLICY SZKOLNEJ

——————————————————————————————————————————

KARNAWAŁ W ŚWIETLICY

Tygodniowa tematyka zajęć świetlicowych realizowana
w czasie nauczania zdalnego 2020/2021:

22.03.2021 – 26.03.2021W tym tygodniu tematyka zajęć skupiona była wokół wiosny. Uczniowie wykonywali różnorodne zadania z nią związane (krzyżówki, rebusy, kodowanie), oglądali prezentację multimedialną oaz wykonywali prace plastyczne nawiązujące do kwiatów i drzew, które zakwitają jako pierwsze.

29.03.2021 – 2.04.2021Tematyka zajęć na przełomie marca i kwietnia skupiła się na zbliżających się świętach Wielkanocnych.  Uczniowie wykonywali świąteczne prace plastyczne, a w powiązaniu z  zajęciami bibliotecznymi poznali również symbolikę i tradycję tychże świąt.

7.04.2021 – 9.04.2021W minionym tygodniu uczniowie mieli za zadanie wykonać plakaty/tablice obrazujące zawartość cukru w popularnych produktach, które na co dzień spożywają. Ćwiczyli również dokładność i spostrzegawczość rysując obrazki według kodu oraz zostali zachęceni do założenia własnych ogródków warzywnych/ziołowych.

12.04.2021 – 16.04.2021Uczniowie wykonywali szereg prac plastycznych np. gąsienice z pomponów, kolorowe papugi czy wiosenne drzewa. Zostali zachęceni do eksperymentowania poprzez wykonanie domowych mas plastycznych oraz sprawdzenie w jaki sposób „pozbyć” się zarazków.

30 listopada- 4 grudnia– Zajęcia tego tygodnia skupiały się oczywiście wokół tematyki Mikołajkowej. Dzieci pisały list do św. Mikołaja, wykonywały różnorodne prace plastyczne związane z Mikołajem. Rozwiązywały quizy, rebusy i krzyżówki. Dowiedziały się również jak powstaje śnieg. W nawiązaniu do Barbórki wykonały kolorowanki oraz prace plastyczne związane z górnictwem.

23-27 listopada– w minionym tygodniu tematyka zajęć skupiona była wokół świąt nietypowych: Dzień Kredki, Dzień Pluszowego Misia, Andrzejki i Katarzynki. Dzieci otrzymały prezentacje dotyczące tych świąt oraz zadania z nimi związane. Ćwiczyły również spostrzegawczość i logiczne myślenie podczas wykonywania zadań uczących poprzez zabawę (kodowanie, przeliczanie zbiorów).

16-20 listopada- W minionym tygodniu tematyka zajęć skupiała się wokół przemijającej powoli jesieni. Dzieci wykonywały praca plastyczne z nią związane oraz czytały wiersze. Uzupełniały także krzyżówki, łamigłówki, rebusy. Niektóre tematy nawiązywały do świąt nietypowych np. Dzień Myszki Miki (uczniowie otrzymali prezentację o tej postaci) czy Dzień Czarnego Kota. Dzieci otrzymały także propozycje prostych eksperymentów.

9-13 listopada- Uczniowie uczestniczący w zajęciach świetlicowych każdego dnia otrzymywali propozycje różnorodnych zajęć. W minionym tygodniu tematyka skupiała się głównie wokół Narodowego Święta Niepodległości. Dzieci wykonywały prace plastyczne, których motywem przewodnim były barwy i symbole narodowe. Przypomniały sobie w jaki sposób należy zachowywać się słuchając hymnu. Zajęcia dotyczyły również dni z kalendarza świąt nietypowych np. Dzień Jeża czy Dzień Dobroci.

——————————————————————————————————————–

Tygodniowa tematyka zajęć świetlicowych realizowana
w czasie nauczania zdalnego 2019/2020:

25 – 29 majaTematyka zajęć w tym tygodniu nawiązywała do Rodziny oraz Dnia Matki, a zajęcia świetlicowe w dużej mierze były powiązane z zajęciami bibliotecznymi. Dzieci uczyły się wierszyków i piosenek dla mamy, przygotowywały laurki, a także robiły własne drzewo genealogiczne poznając swoich przodków oraz rozwiązywały różnorodne zadania dotyczące rodziny.

Uczniowie poznali także Legendę o Smoku Wawelskim oraz malowali techniką stemplowania.

18- 22 maja– zajęcia świetlicowe w tym tygodniu odnosiły się do świąt nietypowych np. Dzień Kosmosu czy Europejski Dzień Morza. Dzieci wykonały związane z tymi świętami prace plastyczne. Zrobiły także piękne organizery na biurko, ćwiczyły spostrzegawczość i dostrzeganie osi symetrii poprzez rysowanie według schematu oraz uczyły się przez zabawę malując zgodnie z matematycznymi kodami.

11 – 15 maja – Bliżej przyrody (Tematyka zajęć skupiona była wokół natury i przyrody. Uczniowie dowiedzieli się jak powstaje tęcza, przygotowywali „tęczowe” prace plastyczne, rozwiązywali zagadki o kwiatach, poznali także leśne zwierzęta i dowiedzieli się jak ważna jest w naszym życiu woda na temat, której rozwiązywali różnorodne zadania).

4 – 8 maja – Pomaganie jest fajne! (Uczniowie zostali zapoznani z tematyką wolontariatu. Dowiedzieli się kto może być wolontariuszem i w jaki sposób można pomagać innym. Zostali także zaproszeni do konkursu na projekt znaczka pocztowego).

Wiosna wokół nas (Dzieci wykonywały makiety przedstawiające wiosenny krajobraz, malowały wiosenne drzewka oraz brały udział w interaktywnych quizach ukazujących kwiaty i drzewa kwitnące wiosną).

27 – 30 kwietnia – Święta Majowe (Tematyka zajęć w kwietniu dotyczyła świąt majowych: 1 maja – Święto Pracy, 2 maja – Dzień Flagi, 3 maja – Święto Konstytucji 3 maja. Uczniowie dowiedzieli dlaczego świętujemy te dni, przypomnieli sobie jakie mamy symbole narodowe. Wykonywali także prace plastyczne związane z nimi oraz rozwiązywali karty pracy, quizy i zagadki).

20 – 24 kwietnia – Zdrowie na pierwszym miejscu! (Uczniowie wykonywali eksperyment pokazujący w jaki sposób mydło zmywa brud i zarazki polegający na zanurzaniu palca wysmarowanego mydłem w wodzie z rozsypanymi przyprawami, które pod jego wpływem „uciekały”, przygotowywali także pracę plastyczną o tej samej tematyce. Kolejną propozycją było zrobienia plakatu ukazującego ile cukru jest w popularnych napojach i wyjaśnienie jaki wpływ ma jego nadmiar na nasze zdrowie. Dzieci miały za zadanie również przygotować zdrowe i pożywne śniadanie.)

Dzień Ziemi (Uczniowie dowiedzieli się jak ważne jest dbanie o naszą planetę oraz w jaki sposób oni sami mogą pomóc ją chronić).

15 – 17 kwietnia – Czas na eksperyment! (Wśród propozycji na ten tydzień znalazły się pomysły na piankolinę, którą uczniowie przygotowywali samodzielnie w domu według przesłanego przepisu, a także wysiewanie, uprawa i obserwacja warzyw i ziół).

6 – 8 kwietnia – Przygotowania do Wielkanocy (Uczniowie zapoznali się z tradycją i symboliką Wielkanocną. Uczyli się Wielkanocnych wierszyków, rozwiązywali tematyczne karty pracy, wykonywali świąteczne prace plastyczne, na przykładach związanych z Wielkanocą powtarzali także litery, sylaby oraz części zdań).

30 marca – 3 kwietnia – Wiosenne kodowane (Dzieci wykonywały różnorodne zadania związane z kodowaniem, np. malowanie kwiatów na specjalnie przygotowanej kratkowanej planszy czy kolorowały malowanki z kodem matematycznym – klasa 1 kod liczbowy klasy 2 i 3 kod składający się z działań matematycznych o różnorodnym stopniu trudności).

Dzień Czytania Książek dla Dzieci – (Uczniowie zapoznali się z prezentacją dotyczącą tego święta oraz autorami bajek. Mieli okazję przypomnieć sobie swoje ulubione książki i wziąć udział w quizie i zagadkach dotyczących bajek. Przy okazji przygotowali także piękne zakładki do książek).

25 -27 marca– Oznaki wiosny (Uczniowie dzięki prezentacji multimedialnej dowiedzieli się co to są nowalijki, jakie kwiaty zakwitają wiosną oraz które ptaki wracają do Polski wiosną. Rozwiązywali także krzyżówki z wiosennymi hasłami oraz wykonywali różnorodne prace plastyczne np. drzewko forsycji czy tęczową rybkę).