ŚWIETLIKI POZNAJĄ PODSTAWY KODOWANIA

Godzina Kodowania, która trwa… 10 080 minut, czyli tydzień, to organizowana co roku w grudniu w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej jedna z największych inicjatyw edukacyjnych na świecie.

Jej cel to zachęcenie do poznania programowania i rozpoczęcia jego nauki.  Łamigłówki udostępniane w ramach Godziny Kodowania są bardzo interesującym i wciągającym wprowadzeniem do programowania, a inne aktywności oferowane przez tę inicjatywę mogą służyć do dalszego rozwijania umiejętności programowania, jak i zgłębiania metod informatyki i jej zastosowań. W Internecie można znaleźć coraz więcej pomocy edukacyjnych do nauki kodowania. Jednak wcale nie trzeba wydawać majątku, aby pobawić się wspólnie z dzieckiem.

Dzieci ze świetlicy wraz z nauczycielem przygotowały do kodowania własnoręcznie planszę z dużego kawałka brystolu. Pola narysowaliśmy flamastrem, a cyferki i strzałki wydrukowaliśmy  na komputerze i przykleiliśmy do planszy. Dodatkowo do zabawy użyliśmy kolorowych klocków i samochodziki, wytyczając trasy i uwzględniając po drodze różne warunki. Zakodowane kolorowe obrazki to świetny sposób na obrazowe przedstawienie dzieciom podstaw programowania. Dzieci kolorowały je według podanych współrzędnych. Te same obrazki układały później z klocków na polach przygotowanej planszy na podstawie współrzędnych z wydrukowanych obrazków. W ten sposób zamiast kolorować obrazek układały go z kolorowych klocków. To bardzo fajna opcja nauki kodowania obrazków dla dzieci, które nie lubią kolorować. Zachęcamy do dalszych wspólnych zabaw z dziećmi w kodowanie i rozwijania ich kompetencji informatycznych tak niezbędnych w dzisiejszym świecie.