„Z darami natury świat nie jest ponury!”-
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
Cel główny projektu:
- Głównym celem ekologiczno- plastycznego projektu edukacyjnego „Z darami natury świat nie jest ponury!” jest kształtowanie postaw proekologicznych, pobudzanie kreatywności dzieci i nauczycieli oraz zapoznanie z ideą zero waste.
Cele szczegółowe:
- poszerzanie świadomości ekologicznej;
- kształtowanie postaw i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego;
- racjonalne wykorzystywanie zasobów przyrody oraz utylizacji odpadów;
- stworzenie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą;
- zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi;
- inicjowanie zabaw konstrukcyjnych, majsterkowanie, budowanie, wykorzystując materiały użytkowe, w tym naturalne;
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej;
- przejawianie w stosunku do zwierząt życzliwości i troski;
- tworzenie otoczenia przyjaznego środowisku;
- rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody;
- zachęcanie do indywidualnej i zbiorowej ekspresji artystycznej;
- rozwijanie wyobraźni twórczej i kreatywnego myślenia;
- budzenie zaciekawienia otaczającym światem;
- rozwijanie zdolności poznawczych;
- poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie;
- wdrażanie do zachowań akceptowalnych społecznie;
- wyrabianie właściwego stosunku do otaczającej przyrody;
- właściwe reagowanie na cierpienie ludzi i zwierząt;
- dostrzeganie zależności między stanem naturalnego środowiska a zdrowiem człowieka;
- wprowadzanie w świat wartości uniwersalnych;
- kształtowanie pozytywnych cech charakteru takich jak: chęć niesienia pomocy potrzebującym, oszczędność, gospodarność, empatia;
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez dokonywanie odpowiednich wyborów;
- kształtowanie umiejętności dostrzegania i rozwiazywania problemów przyrodniczych;
- dostrzeganie i poznawanie zagrożeń cywilizacyjnych.
———————————————————————————————————————————–
ZADANIE NUMER 4- BĄBELKOWE DZIEŁA SZTUKI
WYKORZYSTANIE FOLII BĄBELKOWEJ DO STWORZENIA PRAC PLASTYCZNYCH
Nasi zerówkowicze zaczęli realizację projektu od wykonania pracy plastycznej pt.: „Jesienne drzewa”, do której wykorzystali kawałki folii bąbelkowej. Na arkuszach szarego papieru oraz na kolorowych kartkach odbijali namalowane farbami na folii drzewa. Wyszło przepięknie! Zabawa była wspaniała i bardzo kreatywna. Uwieczniliśmy to na zdjęciach.
———————————————————————————————————————————–
ZADANIE NUMER 15- ROLKA PO PAPIERZE NA SPACER SIĘ WYBIERZE
Dzieci z grupy starszaków wykorzystały rolki po paierze do wykonania nietoperzy. Sympatyczne stworki ozdobiły przedszkolny korytarz.
———————————————————————————————————————————–
ZADANIE NUMER 10- PRZYRODNICZE OBRAZKI
OBRAZY STWORZONE Z MATERIAŁÓW PRZYRODNICZYCH ZNALEZIONYCH W NAJBLIŻSZEJ OKOLICY
Starszaki zreazlizowały zadanie numer 10. Z materiałów przyrodniczych znalezionych podczas spacerów dzieci zrobiły jesienne obrazki- Liściaste fryzury oraz przestrzenne obrazki z kasztanów, żołędzi, orzechów i liści.
———————————————————————————————————————————–
ZADANIE NUMER 3- NAKRĘTKOWE GRY
WYKORZYSTANIE NAKRĘTEK OD PLASTIKOWYCH BUTELEK I STWORZENIE DOWOLNEJ GRY
Maluchy zrealizowały zadanie numer 3. Kolorowe zakrętki od plastikowych butelek dzieci wykorzystały jako pionki do różnych gier, grali w pchełki. Dzięki tej zabawie dzieci utrwalały nazwy kolorów, ćwiczyły małą motorykę i spostrzegawczość.
———————————————————————————————————————————–
ZADANIE NUMER 8- DRUGIE ŻYCIE KARTONU
Drugie życie karton dostał w naszym przedszkolu podczas Dnia Jeża. W jeżowej fotobudce dzieci ze wszystkich grup robiły sobie zdjęcia.
———————————————————————————————————————————–
ZADANIE NUMER 19- EKOKULTURA
ZORGANIZOWANIE ZBIÓRKI NA RZECZ POMOCY ZWIERZĘTOM
Przedszkolaki przyłączyły się do szkolnej akcji zbiórki żywności dla bezdomnych zwierzaków ze schorniska w Oświęcimiu, realizując kolejne zadanie z projektu „Z darami natury świat nie jest ponury!”.
———————————————————————————————————————————–
ZADANIE NUMER 20- WOREK INSPIRACJI
ZABAWY Z DARAMI NATURY ZEBRANYMI PODCZAS SPACERÓW
Maluszki wykorzystały dary natury zebrane podczas spacerów do wykonania ścieżki sensorycznej. Dzięki tej zabawie mogły poznać lepiej swoje zmysły.