GEOMETRYCZNA OPOWIEŚĆ
PROJEKT EDUKACYJNY REALIZOWANY W KLASIE IV
Cele projektu:
- utrwalanie pojęć matematycznych związanych z figurami na płaszczyźnie,
- doskonalenie umiejętności rysowania kół i wielokątów,
- tworzenie kompozycji i obrazów historyjki obrazkowej z wykorzystaniem poznanych figur płaskich,
- rozwijanie kreatywności i pomysłowości,
- kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole.
——————————————————————————————————————–
Uczniowie klasy IV tworzyli „Geometryczną opowieść” – historyjkę obrazkową, w której bohaterami były postacie o sylwetkach zbudowanych z poznanych figur płaskich: odcinków, prostych, półprostych, kątów, okręgów, kół i ich części, trójkątów, czworokątów i innych wielokątów. Dzieci tworzyły historie „malowane figurami geometrycznymi” w kilkuosobowych grupach. Najpierw wymyślały postacie, nazywały je, a następnie przedstawiały na obrazkach ich przygody. Elementy kompozycji – figury geometryczne rysowały za pomocą przyborów geometrycznych, a potem wycinały je z kolorowego papieru i przyklejały na brystol. Było dużo dyskusji nad pomysłami przygód bohaterów i radości przy tworzeniu prac. Powstało pięć historyjek:
„Przygody kwadracika”
„Piłka i Kwadrat”
„Przygody Geometrka i jego psa Punkcika -poszukiwaczy skarbów”
„Geometryczna Rodzinka”
„ Geofudek szuka skarbu”
Każda grupa na forum klasy przedstawiła swoją „Geometryczną opowieść” i podzieliła się doświadczeniami z pracy. Z projektów wszystkich grup została utworzona piękna galeria.
Opiekun projektu: Lidia Chowaniec