PRZYRODNICZE KOŁO ZAINTERESOWAŃ DLA UCZNIÓW KLAS I-III
Uczestnicy: 10 uczniów klasy III
Prowadzący: Wioletta Matysik
Założenia ogólne:
Zajęcia rozwijające z przyrody realizowane są w klasie III szkoły podstawowej. Program zajęć został opracowany w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Uczestnictwo w zajęciach daje uczniom możliwość samorealizacji, poszerzania wiedzy, łączenia teorii z praktyką oraz odkrywania tajemnic przyrody na drodze eksperymentów. Realizacja programu przewidziana jest na 30 godzin lekcyjnych.
Cele zajęć:
- Rozwinięcie kompetencji kluczowych oraz wyrównanie szans edukacyjnych uczniów.
- Rozbudzanie i wzmacnianie pasji badawczej.
- Rozbudzanie ciekawości świata.
- Rozwijanie samodzielności w dochodzeniu do wiedzy.
- Wzmacnianie postaw badawczych i poszukiwawczych.
- Stwarzanie atmosfery sprzyjającej rozwojowi twórczego rozwiązywania problemów.
- Pogłębianie umiejętności analizowania i wnioskowania.
——————————————————————————————————————–
PRZYRODNICZE KOŁO ZAINTERESOWAŃ DLA UCZNIÓW KLAS I-III
Uczestnicy: 10 uczniów klasy II
Prowadzący: Zofia Cichy
Założenia ogólne:
Program realizowany jest w ramach zajęć dodatkowych. Powstał w celu rozwijania, pogłębiania wiedzy i zainteresowań przyrodniczych uczniów. Program jest zgodny
z Podstawą Programową kształcenia ogólnego w zakresie edukacji przyrodniczej dla pierwszego etapu edukacyjnego.
Cele zajęć:
- Rozwijanie wiedzy przyrodniczej i umiejętności prowadzenie eksperymentów i obserwacji.
- Rozwijanie ciekawości świata i chęci aktywnego poznawania przyrody.
- Budzenie wrażliwości na piękno przyrody.
- Poznawanie najbliższego środowiska przyrodniczego.
- Poznanie form ochrony przyrody.
- Kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej.
- Kształtowanie umiejętności formułowania hipotez i ich weryfikowania poprzez doświadczenia i eksperymenty.
——————————————————————————————————————–
ZAJECIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE DLA UCZNIÓW KLAS I-III
Z ZAKRESU KOMPETENCJI MATEMATYCZNYCH
Uczestnicy: 8 uczniów klasy II
Prowadzący: Zofia Cichy
Założenia ogólne:
Program realizowany jest w ramach zajęć dodatkowych. Powstał w celu wyrównania szans edukacyjnych dzieci z brakami w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych
z zakresu edukacji matematycznej.
Celowość realizacji programu wynika z diagnozy potrzeb, opartej na obserwacji uczniów. Program jest zgodny z Podstawą Programową kształcenia ogólnego w zakresie edukacji matematycznej dla pierwszego etapu edukacyjnego.
Cele zajęć:
- Wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów będących przyczyną trudności szkolnych, zachęcenie ich do zwiększenia wysiłku w uczeniu się matematyki, rozwijanie aktywnych postaw.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych.
- Kształtowanie pojęć matematycznych.
- Rozbudzanie zainteresowań, wyrabianie własnej motywacji do nauki.
- Ułatwienie dziecku umiejętności liczenia poprzez ćwiczenia koncentracji uwagi, rozwijanie spostrzegawczości.
- Kształtowanie umiejętności porównywania, segregowania i samokontroli.
- Rozwijanie umiejętności posługiwania się metodami matematycznymi w życiu codziennym.
- Wyrabianie poczucia własnej wartości.
- Motywowanie do przezwyciężania trudności w nauce.
- Umiejętność praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy.
——————————————————————————————————————–
KOŁO ZAINTERESOWAŃ- KREATYWNOŚĆ REALIZOWANA NA ZAJĘCIACH TEATRALNYCH
Uczestnicy: 10 uczniów z klas: IV, V i VI
Prowadzący: Joanna Jarnot
Założenia ogólne:
Zajęcia teatralne umożliwiają uczniom odkrycie swoich zdolności i talentów. Pozwalają zrozumieć emocje innych, a także własne. Przygotowują do aktywnego udziału
w kulturze. Głównym celem jest przygotowania przedstawienia, dekoracji i kostiumów. Na zakończanie zajęć zostanie wystawiona sztuka najpierw dla uczniów naszej szkoły,
a później dla pensjonariuszy DPS- u w Bobrku. Realizacja programu przewidziana jest na 30 godzin lekcyjnych.
Cele zajęć:
- Rozwinięcie inwencji twórczej i kształcenie wyobraźni.
- Rozbudzanie wrażliwości estetycznej.
- Odkrywanie swoich możliwości, zdolności i talentów.
- Nauka dykcji, ruchu i gestu scenicznego.
- Doskonalenie umiejętności wyrażania odczuć, emocji i wczuwania się w stany emocjonalne innych.
- Kształtowanie świadomej dyscypliny, poczucia odpowiedzialności indywidualnej i zbiorowej.
- Kształtowanie kompetencji aktywnego udziału w kulturze jako odbiorcy i twórcy.
- Integracja grupy.
——————————————————————————————————————–
KOŁO ZAINTERESOWAŃ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA UCZNIÓW Z KLAS V- VI
Uczestnicy: 8 uczniów z klasy V i VI
Prowadzący: Małgorzata Gołowieszko
Założenia ogólne:
Zajęcia rozwijające z języka angielskiego realizowane są w klasie V i VI szkoły podstawowej. Program zajęć został opracowany w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. Uczestnictwo w zajęciach daje uczniom możliwość samorealizacji, poszerzania wiedzy, łączenia teorii z praktyką oraz wzbudza chęć poznawania kultury krajów anglojęzycznych. Realizacja programu przewidziana jest na 30 godzin lekcyjnych.
Cele zajęć:
- Pobudzanie i rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów.
- Rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu.
- Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego.
- Rozwijanie umiejętności tworzenia wypowiedzi pisemnych.
- Utrwalanie i poszerzanie słownictwa.
- Poznanie strategii rozwiązywania zadań egzaminacyjnych.
——————————————————————————————————————–
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE DLA UCZNIÓW Z KLAS V- VI
Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Uczestnicy: 8 uczniów z klasy V i VI
Prowadzący: Małgorzata Gołowieszko
Założenia ogólne:
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego realizowane są w klasie V i VI szkoły podstawowej. Program zajęć został opracowany w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. Uczestnictwo
w zajęciach daje uczniom możliwość wyrównania szans edukacyjnych, uzupełnienie braków w wiedzy, powtórzenia różnych zagadnień oraz wzbudza chęć poznawania kultury krajów anglojęzycznych. Realizacja programu przewidziana jest na 30 godzin lekcyjnych.
Cele zajęć:
- Wyrównanie szans edukacyjnych.
- Rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu.
- Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego.
- Utrwalanie słownictwa.
- Utrwalanie zagadnień gramatycznych.
——————————————————————————————————————–
PRZYRODNICZE KOŁO ZAINTERESOWAŃ
Uczestnicy: 10 uczniów z klas: IV, V i VI
Prowadzący: Elżbieta Bienia
Założenia ogólne:
Zajęcia przeznaczone są dla uczniów, którzy chcą poszerzyć podstawową wiedzę o przyrodzie. Będą uczyć współdziałania w zespole oraz pomogą zagospodarować czas wolny. Rozbudzą ciekawość przyrodniczą, rozwiną kreatywne myślenie. Ruch i obcowanie z przyrodą pozwoli utrzymać dobrą formę fizyczną. Pozwolą rozwinąć zainteresowania uczniów.
Cele zajęć:
- Zrozumienie stanowiska i roli człowieka w przyrodzie.
- Obserwacja zjawisk występujących w przyrodzie.
- Kształtowanie pozytywnego stosunku do nauki.
- Rozwijanie swojej wiedzy i umiejętności oraz samodzielności.
- Współpraca w grupie.
- Znaczenie ruchu na świeżym powietrzu.
- Umiejętne poszukiwanie informacji.
- Rozwijanie zdolności artystycznych.
- Wyciąganie wniosków na podstawie doświadczeń.
- Doskonalenie umiejętności przeprowadzania doświadczeń.
- Kształtowanie pozytywnej samooceny ucznia.
- Wykorzystanie komputera do rozwijania swoich zainteresowań.
——————————————————————————————————————–
ZAJECIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE DLA UCZNIÓW KLAS I-III
Z ZAKRESU KOMPETENCJI MATEMATYCZNYCH
Uczestnicy: 8 uczniów klasy I
Prowadzący: Katarzyna Żołdak
Założenia ogólne:
Program realizowany jest w ramach zajęć dodatkowych. Powstał w celu wyrównania szans edukacyjnych dzieci z brakami w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych
z zakresu edukacji matematycznej.
Celowość realizacji programu wynika z diagnozy potrzeb, opartej na obserwacji uczniów. Program jest zgodny z Podstawą Programową kształcenia ogólnego w zakresie edukacji matematycznej dla pierwszego etapu edukacyjnego.
Cele zajęć:
- Wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów będących przyczyną trudności szkolnych, zachęcenie ich do zwiększenia wysiłku w uczeniu się matematyki, rozwijanie aktywnych postaw.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych.
- Kształtowanie pojęć matematycznych.
- Rozbudzanie zainteresowań, wyrabianie własnej motywacji do (pracy) nauki.
- Ułatwienie dziecku umiejętności liczenia poprzez ćwiczenia koncentracji uwagi, rozwijanie spostrzegawczości.
- Kształtowanie umiejętności porównywania, segregowania i samokontroli.
- Rozwijanie umiejętności posługiwania się metodami matematycznymi w życiu codziennym .
- Wyrabianie poczucia własnej wartości.
- Motywowanie do przezwyciężania trudności w nauce.
- Umiejętność praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy.
——————————————————————————————————————–
KOŁO ZAINTERESOWAŃ Z ROBOTYKI
Uczestnicy: 10 uczniów z klas I-III
Prowadzący: Katarzyna Żołdak
Założenia ogólne:
Program realizowany jest w ramach zajęć dodatkowych. Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania i robotyki. Podniesienie kompetencji miękkich u dzieci takich jak: rozwijanie logicznego i algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności, umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań. Oswajanie dzieci z nowoczesnymi technologiami.
Cele zajęć:
- Celem głównym zajęć jest rozwijanie kompetencji informatycznych
z programowania i robotyki uczniów oraz przekazanie im wiedzy
i umiejętności w zakresie podstaw konstrukcji maszyn, podstaw automatyki
i robotyki. - Rozwijanie umiejętności takich jak: wyobraźnia przestrzenna, kreatywność, praca zespołowa.
- Rozwijanie logicznego myślenia.
- Rozbudzanie zainteresowań, wyrabianie własnej motywacji do (pracy) nauki .
- Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni.
- Budowanie i sterowanie robotami.
- Wyrabianie poczucia własnej wartości.
- Wprowadzanie elementów programowania i robotyki.
- Oswajanie dzieci z nowoczesnymi technologiami.
——————————————————————————————————————–
KOŁO ZAINTERESOWAŃ Z ROBOTYKI
Uczestnicy: 9 uczniów z klas IV- VI
Prowadzący: Damian Łękawa
Założenia ogólne:
Koło zainteresowań z robotyki realizowane jest w klasach IV, V i VI szkoły podstawowej. Program zajęć został opracowany w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. Uczestnictwo w zajęciach daje uczniom możliwość samorealizacji, poszerzania wiedzy, łączenia teorii z praktyką. Podniesienie kompetencji miękkich: logiczne i algorytmiczne myślenie, kreatywność, umiejętność pracy w grupie, szukanie optymalnych rozwiązań. Realizacja programu przewidziana jest na 30 godzin lekcyjnych.
Cele zajęć:
- Rozwinięcie kompetencji kluczowych uczniów.
- Rozbudzanie i wzmacnianie pasji programowania.
- Rozbudzanie ciekawości do informatyki.
- Rozwijanie samodzielności w dochodzeniu do rozwiązania problemu.
- Wzmacnianie postaw poszukiwawczych.
- Stwarzanie atmosfery sprzyjającej rozwojowi twórczego rozwiązywania problemów.
- Pogłębianie umiejętności logicznego i algorytmicznego myślenia.