FRAKTALE
projekt edukacyjny z matematyki realizowany w klasie VIII
Cele projektu:
- Poszerzenie wiedzy matematycznej uczniów w zakresie geometrii,
- Doskonalenie umiejętności poszukiwania informacji,
- Rozwijanie kreatywności i pomysłowości.
Uczniowie klasy VIII przygotowali pracę projektową „Fraktale”. Podczas lekcji matematyki obejrzeli prezentację „ Fraktale – Matematyczne piękno” https://home.agh.edu.pl/~zobmat/2020/III_kac_greg/index.html, z której dowiedzieli się czym są i jak powstają fraktale oraz jakie są klasyczne przykłady tych samopodobnych figur. Zadaniem uczniów było wybranie do opracowania jednego z podanych przez nauczyciela tematu:
„Trójkąt i dywan Sierpińskiego”,
„Drzewo Pitagorejskie”,
„Fraktale w przyrodzie”,
„Fraktale w sztuce”,
„Fraktale w architekturze”,
a następnie odszukanie najważniejszych informacji oraz zdjęć fraktali i przygotowanie ciekawej pracy. Powstały interesujące prace, które uczniowie zaprezentowali podczas zajęć Ścisłolandia. Ilustracją graficzną niektórych były wykonane własnoręcznie rysunki figur, wzory fraktali wyklejone z kolorowego papieru, a nawet płatek śniegu wydrukowany na drukarce 3D w pracowni komputerowej. Z prac uczniów została utworzona galeria znajdująca się w sali 24.
Opiekun projektu: Lidia Chowaniec