Wiosenne dekoracje-
zajęcia prowadzone metodą projektu w klasie II.
czas realizacji: 17-21 marca 2025
liczba uczestników: 16
opiekun projektu: Wioletta Matysik
cele:
- poznanie polskich tradycji wiosennego przygotowania domostw (porządki, dekoracje)
- wykorzystanie naturalnych materiałów do wykonania oryginalnych ozdób
- kształtowanie samodzielności w działaniu
- dostrzeganie piękna wytworów kultury ludowej
- uwrażliwienie na potrzebę kultywowania tradycji
- rozwijanie inwencji twórczej przy wykonaniu dekoracji
——————————————————————————————————————————————————————
Realizacja projektu:
Realizacja zdań projektowych przebiegała w kilku etapach, w czasie których uczniowie poznali stare tradycje związane z nadejściem wiosny, wybrali dekorację, którą samodzielnie wykonają oraz przygotowali kolejne elementy potrzebne do stworzenia ozdoby.
- Poznanie sposobów dekoracji domów w różnych regionach Polski. Wyjaśnienie potrzeby wiosennego oczyszczenia- wiosenne porządki. Wyszukiwanie w Internecie naturalnych dekoracji do samodzielnego wykonania. Wybór ozdoby.
- Przygotowanie i zapisanie w punktach elementów potrzebnych do wykonania pracy. Ustalenie kolejności prac- etapy. Zaplanowanie czasu realizacji.
- Pozyskanie materiałów do pracy. Gałęzie- sprawdzanie ustalenie właściwości różnych gałęzi. Wniosek- gałązki brzozy najlepiej nadają się do wykonania pracy. Ustalenie zasad bezpieczeństwa w czasie pracy z użyciem narzędzi- sekator, wiertarka, pistolet do kleju na gorąco.
- Praca zgodnie z ustalonym harmonogramem- wykonanie kolejnych etapów. Ekspozycja prac.