WIOSENNE DEKORACJE- zajęcia prowadzone metodą projektu w klasie II

Wiosenne dekoracje-
zajęcia prowadzone metodą projektu w klasie II.

czas realizacji:  17-21 marca  2025

liczba uczestników: 16

opiekun projektu: Wioletta Matysik

cele:

  • poznanie polskich tradycji wiosennego przygotowania domostw (porządki, dekoracje)
  • wykorzystanie naturalnych materiałów do wykonania oryginalnych ozdób
  • kształtowanie samodzielności w działaniu
  • dostrzeganie piękna wytworów kultury ludowej
  • uwrażliwienie na potrzebę kultywowania tradycji
  • rozwijanie inwencji twórczej przy wykonaniu dekoracji

——————————————————————————————————————————————————————

Realizacja projektu:

Realizacja zdań projektowych przebiegała w kilku etapach, w czasie których uczniowie poznali stare tradycje związane z nadejściem wiosny, wybrali dekorację, którą samodzielnie wykonają oraz przygotowali kolejne elementy potrzebne do stworzenia ozdoby.

  1. Poznanie sposobów dekoracji domów w różnych regionach Polski. Wyjaśnienie potrzeby wiosennego oczyszczenia- wiosenne porządki. Wyszukiwanie w Internecie naturalnych dekoracji do samodzielnego wykonania. Wybór ozdoby.

 

  1. Przygotowanie i zapisanie w punktach elementów potrzebnych do wykonania pracy. Ustalenie kolejności prac- etapy. Zaplanowanie czasu realizacji.

 

  1. Pozyskanie materiałów do pracy. Gałęzie- sprawdzanie ustalenie właściwości różnych gałęzi. Wniosek- gałązki brzozy najlepiej nadają się do wykonania pracy. Ustalenie zasad bezpieczeństwa w czasie pracy z użyciem narzędzi- sekator, wiertarka, pistolet do kleju na gorąco.

 

  1. Praca zgodnie z ustalonym harmonogramem- wykonanie kolejnych etapów. Ekspozycja prac.