GEOMETRYCZNA OPOWIEŚĆ- projekt edukacyjny z matematyki realizowany w klasie IV

GEOMETRYCZNA OPOWIEŚĆ
PROJEKT EDUKACYJNY REALIZOWANY W KLASIE IV

Cele projektu:

  • utrwalanie pojęć matematycznych związanych z figurami na płaszczyźnie,
  • doskonalenie umiejętności rysowania kół i wielokątów,
  • tworzenie kompozycji i obrazów historyjki obrazkowej z wykorzystaniem poznanych figur płaskich,
  • rozwijanie kreatywności i pomysłowości,
  • kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole.

——————————————————————————————————————–

Uczniowie klasy IV tworzyli „Geometryczną opowieść” – historyjkę obrazkową, w której bohaterami były postacie o sylwetkach zbudowanych z poznanych figur płaskich: odcinków, prostych, półprostych, kątów, okręgów, kół i ich części, trójkątów, czworokątów i innych wielokątów. Dzieci tworzyły historie „malowane figurami geometrycznymi” w kilkuosobowych grupach. Najpierw wymyślały postacie, nazywały je, a następnie przedstawiały na obrazkach ich przygody. Elementy kompozycji  – figury geometryczne rysowały za pomocą przyborów geometrycznych, a potem wycinały je z kolorowego papieru i przyklejały na brystol. Było dużo dyskusji nad pomysłami przygód bohaterów i radości przy tworzeniu prac. Powstało pięć historyjek:

„Przygody kwadracika”

„Piłka i Kwadrat”

„Przygody Geometrka i jego psa Punkcika -poszukiwaczy skarbów”

„Geometryczna Rodzinka”

„ Geofudek szuka skarbu”

Każda grupa na forum klasy przedstawiła swoją „Geometryczną opowieść” i podzieliła się doświadczeniami z pracy. Z projektów wszystkich grup została utworzona piękna galeria.

Opiekun projektu: Lidia Chowaniec