KARTKI Z ISKIERKAMI EMOCJI
Kartki z iskierkami emocji to jedna z trzech akcji dodatkowych przy Międzynarodowym projekcie edukacyjnym Emocja, który skierowany jest do uczniów przedszkoli, szkół podstawowych, świetlic, szkół ponadpodstawowych, szkół polonijnych oraz ośrodków szkolno-wychowawczych z terenu całego kraju oraz zagranicznych szkół polonijnych. Jej cele jest wprowadzanie dzieci w świat wartości, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia.
CELE OGÓLNE PROJEKTU:
- Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
- Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
- Integracja zespołu klasowego.
- Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju
i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu. - Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
- Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami
i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
- Kształtowanie postawy empatii wśród dzieci i młodzieży.
- Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.
- Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja”.
- Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
- Eliminowanie zachowań agresywnych.
- Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji.
———————————————————————————————————————————–
W zimowej edycji akcji wzięły udział dzieci z dwóch grup przedszkola, uczestnicy zajęć świetlicy szkolnej oraz uczniowie klasy drugiej.
Zadanie polegało na własnoręcznym wykonaniu kartek o tematyce świątecznej lub zimowej i przesłaniu ich do partnera przydzielonego przez koordynatora projektu. Do kartek należało dołączyć list, w którym opisany został proces tworzenia prac ze szczególnym uwzględnieniem uczuć i emocji towarzyszącym przygotowaniu kartek. W tym samym czasie nasi uczniowie oczekiwali na nadejście przesyłek dla nich. Kartki z życzeniami oraz listy, które otrzymaliśmy sprawiły nam wiele radości.
———————————————————————————————————————————–
klasa II
———————————————————————————————————————————–
zerówka
———————————————————————————————————————————–
starszaki
———————————————————————————————————————————–
świetlica