MATEMATYCZNY LAPBOOK- projekt matematyczny realizowany w klasach IV i VI

MATEMATYCZNY LAPBOOK
praca projektowa z matematyki w klasach IV i VI

Główne cele projektu:

Utrwalenie pojęć matematycznych,

Ćwiczenie umiejętności poszukiwania informacji oraz doboru informacji reprezentatywnych dla przedstawianego zagadnienia,

Rozwijanie pomysłowości, poczucia estetyki i umiejętności pracy w grupie.

Uczniowie klas: IV i VI, podczas zajęć Ścisłolandia, przygotowali indywidualnie lub w grupach 2-3 osobowych prace w formie lapbooków. Zadaniem uczniów było znalezienie i przedstawienie najważniejszych informacji dotyczących omawianych na lekcjach matematyki zagadnień. Powstały prace, które zawierają wyjaśnienia pojęć, metody obliczeń, przykłady zadań oraz treści, na które szczególnie należy zwrócić uwagę. Uczniowie stworzyli ciekawe lapbooki,  zadbali o czytelne rozplanowanie treści  i atrakcyjną szatę graficzną. Praca projektowa przyczyniła się do powtórzenia i utrwalenia wiadomości z działów: Ułamki zwykłe (klasa IV), Procenty, Wyrażenia algebraiczne, Liczby dodatnie i liczby ujemne (klasa VI).

Opiekunowie projektu: Lidia Chowaniec, Maria Kondal