MATEMATYCZNY PROJEKT EDUKACYJNY
Nauczyciel prowadzący: Lidia Chowaniec
Cele projektu:
– popularyzowanie matematyki poprzez wskazanie jej związku z innymi dziedzinami nauki oraz z życiem codziennym
– rozwijanie samodzielności i kreatywności
———————————————————————————————————————————–
Uczniowie klasy VIII wykonywali prace projektowe z matematyki w formie prezentacji, lapbooka lub plakatu do jednego z zaproponowanych przez nauczyciela tematu. Przygotowali prezentacje dotyczące wyróżnionych w literaturze różnych grup liczb, znaczenia szyfrów w historii świata, znaczenia dawnych i współczesnych sposobów kodowania informacji oraz symetrii w architekturze, muzyce, sztuce i przyrodzie. Poprzez pracę nad projektami uczniowie pozyskiwali wiedzę z różnych źródeł, weryfikowali informacje, klasyfikowali je. Mogli lepiej poznać zagadnienia, których dotyczył temat projektu, uświadomić sobie użyteczność zdobytej wiedzy, wykazać się pomysłowością.