MITY W KOMIKSIE ZAMKNIĘTE- projekt edukacyjny z informatyki realizowany w klasie V

MITY W KOMIKSIE ZAMKNIĘTE
projekt edukacyjny z informatyki
realizowany w klasie V

Cele projektu:

– rozwijanie kompetencji cyfrowych

– rozwijanie kreatywności

– poznanie różnych programów i aplikacji do wykonywania komiksu

– kształtowanie umiejętności tworzenia i odczytywania komiksu

– tworzenie krótkiego komiksu na podstawie wybranego mitu

– doskonalenie umiejętności wykorzystania programu Canva do tworzenia komiksu

– doskonalenie dobierania postaci, dymków oraz ich rozmieszczenia w ramie komiksu

– doskonalenie umiejętności pracy w grupie.

——————————————————————————————————————–

Pomysł powstania komiksu do wybranego mitu został zainspirowany przez nauczyciela języka polskiego przy okazji omawiania mitologii w klasie 5. Początkiem roku szkolnego omawiając na lekcji program Word uczniowie kl 5 dowiedzieli się jak stworzyć prosty komiks dobierając odpowiednie zdjęcie, dymki i napisy. Potem zaczęliśmy szukać programów komputerowych do tworzenia profesjonalnego komiksu. Uczniowie poznali kilka takich aplikacji, ale najbardziej spodobała się Canva, którą wykorzystaliśmy do realizacji projektu. Uczniowie podzieleni na czteroosobowe grupy na kolejnych lekcjach informatyki stworzyli świetne prace. Podczas pracy z programem, uczniowie przekonali się, że tworzenie komiksu nie jest proste i szybkie, trzeba poświecić czas na dobór odpowiednich elementów i łączyć je ze sobą.

Nauczyciel informatyki – Barbara Klimczak