PLASTUŚ WESOŁY ZAPROWADZI NAS DO SZKOŁY!- projekt edukacyjny realizowany w grupie 6-latków

PLASTUŚ WESOŁY ZAPROWADZI NAS DO SZKOŁY!
projekt edukacyjny realizowany w grupie 6-latków

Założenia i cele projektu:

Głównym założeniem projektu „Plastuś wesoły zaprowadzi nas do szkoły” jest wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej, promowanie czytelnictwa, rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, wzrokowych, słuchowych i dotykowych. Projekt jest zgodny z zadaniami określonymi w Podstawie Programowej wychowania przedszkolnego.

 CELE GŁÓWNE:

 – budzenie zaciekawienia otaczającym światem;

– rozwijanie zdolności poznawczych;

– poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie;

– wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie;

– wyrabianie właściwego stosunku do otaczającej przyrody;

– właściwe reagowanie na cierpienie ludzi i zwierząt;

– wprowadzanie w świat wartości uniwersalnych;

– kształtowanie pozytywnych cech charakteru, takich jak chęć niesienia pomocy potrzebującym, empatia, tolerancja, szacunek dla innych osób i zwierząt;

– rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez dokonywanie odpowiednich wyborów;

– rozwijanie zainteresowań czytelniczych;

– dbałość o podręczniki i książki;

– wdrażanie do poszanowania twórczości innych.

——————————————————————————————————————————————————————–

Głównym założeniem projektu „Plastuś wesoły zaprowadzi nas do szkoły” było wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej, promowanie czytelnictwa, rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, wzrokowych, słuchowych i dotykowych. Projekt ten był zgodny z zadaniami określonymi w Podstawie Programowej wychowania przedszkolnego.

 

Dzięki udziałowi w projekcie dzieci rozwinęły:

 

– ciekawość otaczającym światem;

– zdolności poznawcze;

– poznawały przyrodę poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie;

– wdrażały się do stosowania zachowania akceptowanego społecznie;

– wyrabiały właściwy stosunek do otaczającej przyrody;

– uczyły się właściwie reagować na cierpienie ludzi i zwierząt;

– były wprowadzane w świat wartości uniwersalnych;

– rozwijano kształtowanie pozytywnych cech charakteru, takich jak chęć niesienia pomocy potrzebującym, empatia, tolerancja, szacunek dla innych osób i zwierząt;

– rozwijano poczucia odpowiedzialności poprzez dokonywanie odpowiednich wyborów;

– rozwijano zainteresowań czytelniczych;

– dbałość o podręczniki i książki;

– wdrażano do poszanowania twórczości innych.