PROJEKT BAKCYL

Projekt BAKCYL, prowadzony przez Warszawski Instytut Bankowości, to przedsięwzięcie, którego celem jest edukacja finansowa dzieci i młodzieży. Projekt jest realizowany od 2013 roku. Udział szkół w projekcie jest bezpłatny.

 Cele projektu BAKCYL:

Celem projektu jest wzrost wiedzy z zakresu ekonomii i bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni oraz umiejętności korzystania z usług finansowych wśród uczniów szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych, przy zaangażowaniu sektora bankowego, który potwierdza w ten sposób społeczną odpowiedzialność i troskę o edukację finansową młodego pokolenia Polaków.

W ujęciu długofalowym projekt BAKCYL umożliwia osiągnięcie następujących celów edukacyjnych:

  • Wzbogacenie programu nauczania o ciekawe i interaktywne działania edukacyjne z zakresu praktycznych zagadnień finansowych. Są one dostosowane do potrzeb programowych i oczekiwań uczniów, a realizowane z udziałem przygotowanych dydaktycznie bankowców/praktyków – wolontariuszy.
  • Rozszerzenie edukacji uczniów o wiedzę i umiejętności z finansów i bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni – niezbędne do pomyślnego funkcjonowania młodych obywateli w nowoczesnym, opartym na wiedzy społeczeństwie, kształtujące postawę przedsiębiorczości młodzieży.
  • Wprowadzenie uczniów w świat codziennych finansów tak, aby potrafili wybrać dla siebie odpowiednie usługi finansowe na starcie w dorosłość oraz zabezpieczyć swoje potrzeby na przyszłość.
  • Wykorzystanie doświadczenia pracowników bankowych oraz potrzeby dzielenia się wiedzą dla rozwoju młodego pokolenia oraz dobra wspólnego.
  • Lekcje BAKCYLA:
    • Twoje pieniądze
    • Bezpieczeństwo w Cyberprzestrzeni 

———————————————————————————————————————————–

  • „Twoje pieniądze”- tak brzmiał temat zajęć, w których 17.11.2020r wzięli udział uczniowie klasy VI oraz VII a i VII b. Podczas spotkania on- line pracownica banku wyjaśniła uczniom rolę zarządzania pieniędzmi w życiu codziennym oraz znaczenie oszczędzania, a także określiła funkcje i formy pieniądza w gospodarce rynkowej.
  • Natomiast uczniowie klasy VIII uczestniczyli 10.12.2020r.w lekcji on- line na temat „Bezpieczeństwo w Cyberprzestrzeni”. W czasie zajęć młodzież dowiedziała się jakie hasła są bezpieczne, które są najbardziej popularne, a jakich należy unikać, co należy zrobić, aby chronić swoją prywatność i nie narażać się na cyberprzemoc, co zrobić, aby nie paść ofiarą zjawisk tzw. catfishingu i phishingu , dlaczego konto prywatne jest bezpieczniejsze, co zrobić, aby nasz smartphone był bezpieczny i jak zachować się w sytuacji, kiedy padniemy ofiarą cyberprzemocy? Dodatkowo uczniowie zdobyli także wiedzę na temat zawodów z branży bankowej oraz o tym jakie predyspozycje trzeba posiadać, aby te zawody wykonywać.

———————————————————————————————————————————–

  • Konkursy realizowane przez Warszawski Instytut Bankowości wspólnie z Partnerem, tj. Związkiem Banków Polskich oraz we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej BAKCYL

 

  • 10.2020r troje uczniów klasy VI: Wojciech Kobyłczyk, Alan Kuc oraz Kacper Strózik wzięło udział w szkolnym etapie konkursu edukacyjnego „Quiz Finansowy dla Juniorów” z zakresu finansów i cyberbezpieczeństwa.  
    —————————————————————————————————————————–
  • 03.2021r dwoje uczniów klasy VIII: Amelia Mika i Filip Młynarczyk wzięło udział w wojewódzkim etapie konkursu edukacyjnego „Europejski Quiz Finansowy” z zakresu finansów i bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni.  Zajęli oni 3 miejsce w Małopolsce i 15 marca wzięli udział w ogólnopolskim półfinale konkursu.