SENSOWTORKI- ZAJĘCIA Z ELEMENTAMI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ- innowacja pedagogiczna realizowana w przedszkolu

SensoWtorki- ZAJĘCIA Z ELEMENTAMI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
innowacja pedagogiczna
realizowana w grupie dzieci 4-5- letnich
oraz w grupie dzieci 5-6-letnich

Koordynatorzy innowacji: Monika Boratyńska, Justyna Szyjka
Miejsce realizacji: Samorządowy Zespół Szkół w Bobrku
Termin realizacji: wrzesień 2022- czerwiec 2023
Zasięg: innowają zostaną objęte dzieci z grupy 4-5-latków oraz 5-6-latków
Cel innowacji:

  • budowanie twórczych i samodzielnych osobowości
  • wspieranie rozwoju poznawczego
  • rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
  • budowanie świadomości ciała i przestrzeni ( w tym przygotowanie do nauki pisania)
  • rozwijanie naturalnej ekspresji twórczej
  • wspieranie samodzielności
  • czerpanie satysfakcji z kreatywnego działania
  • doświadczanie sukcesów i realizacji swoich pomysłów
  • poznawanie nowych form wyrazu i działań artystycznych
  • współdziałanie i wzajemna pomoc w celu osiagnięcia zamierzonych planów
  • wzmacnianie wiary we własne możliwości

Metody pracy: 

  • działania praktycznego
  • doświadczeń i eksperymentowania
  • pokazu i obserwacji
  • ekspresyjna
  • warsztatów sensoplastycznych

Formy pracy: praca z całą grupą, praca w parach oraz praca indywidualna

——————————————————————————————————————–

PACHNĄCE MYDEŁKA

Z okazji Dnia Mamy przedszkolaki przygotowały pachnące mydełka w kształcie babeczek. Dzieci najpierw dotykały i wąchały elementy, które następnie wykorzystały do stworzenia mydełka. Różnorodność faktur została zatopiona w gładkiej masie mydlanej.  

——————————————————————————————————————–

BYSTRE OKO, SPRAWNE DŁONIE

Na kolejnych zajęciach sensorycznych ćwiczyliśmy małą motorykę oraz spostrzegawczość i koncentrację uwagi. Lubimy takie ćwiczenia!

——————————————————————————————————————–

DZIEŃ MARCHEWKI

Świętując Dzień Marchewki dzieci badały sensorycznie właściwości tego warzywa, angażując zmysł dotyku, wzroku, smaku i zapachu. Mogły także zaobserwować jak pod wpływem obróbki termicznej zmienia się konsystencja marchewki. 

——————————————————————————————————————–

WIOSENNY SPACER SENSORYCZNY

Przedszkolaki podczas spaceru szukały oznak wiosny. Nie tylko wzrok był mocno zaangażowany w te poszukiwania, ale także węch i dotyk. Dzieci znalazły pierwsze wiosenne kwiaty i pąki na drzewach. Powietrze także już pachnie wiosną. 

——————————————————————————————————————–

DINOZAURY W MASIE SOLNEJ

Dzień Dinozaura okazał się świetną okazją do działań sensorycznych. Dzieci przygotowały masę solną, w której odbijały plastikowe dinozaury. Była to nie tylko wspaniała zabawa, ale także ćwiczenia usprawniające małą motorykę i angażujące zmysł dotyku.