SensoWtorki- ZAJĘCIA Z ELEMENTAMI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
innowacja pedagogiczna
realizowana w grupie dzieci 4-5- letnich
oraz w grupie dzieci 5-6-letnich
Koordynatorzy innowacji: Monika Boratyńska, Justyna Szyjka
Miejsce realizacji: Samorządowy Zespół Szkół w Bobrku
Termin realizacji: wrzesień 2022- czerwiec 2023
Zasięg: innowają zostaną objęte dzieci z grupy 4-5-latków oraz 5-6-latków
Cel innowacji:
- budowanie twórczych i samodzielnych osobowości
- wspieranie rozwoju poznawczego
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
- budowanie świadomości ciała i przestrzeni ( w tym przygotowanie do nauki pisania)
- rozwijanie naturalnej ekspresji twórczej
- wspieranie samodzielności
- czerpanie satysfakcji z kreatywnego działania
- doświadczanie sukcesów i realizacji swoich pomysłów
- poznawanie nowych form wyrazu i działań artystycznych
- współdziałanie i wzajemna pomoc w celu osiagnięcia zamierzonych planów
- wzmacnianie wiary we własne możliwości
Metody pracy:
- działania praktycznego
- doświadczeń i eksperymentowania
- pokazu i obserwacji
- ekspresyjna
- warsztatów sensoplastycznych
Formy pracy: praca z całą grupą, praca w parach oraz praca indywidualna
——————————————————————————————————————–
PACHNĄCE MYDEŁKA
Z okazji Dnia Mamy przedszkolaki przygotowały pachnące mydełka w kształcie babeczek. Dzieci najpierw dotykały i wąchały elementy, które następnie wykorzystały do stworzenia mydełka. Różnorodność faktur została zatopiona w gładkiej masie mydlanej.
——————————————————————————————————————–
BYSTRE OKO, SPRAWNE DŁONIE
Na kolejnych zajęciach sensorycznych ćwiczyliśmy małą motorykę oraz spostrzegawczość i koncentrację uwagi. Lubimy takie ćwiczenia!
——————————————————————————————————————–
DZIEŃ MARCHEWKI
Świętując Dzień Marchewki dzieci badały sensorycznie właściwości tego warzywa, angażując zmysł dotyku, wzroku, smaku i zapachu. Mogły także zaobserwować jak pod wpływem obróbki termicznej zmienia się konsystencja marchewki.
——————————————————————————————————————–
WIOSENNY SPACER SENSORYCZNY
Przedszkolaki podczas spaceru szukały oznak wiosny. Nie tylko wzrok był mocno zaangażowany w te poszukiwania, ale także węch i dotyk. Dzieci znalazły pierwsze wiosenne kwiaty i pąki na drzewach. Powietrze także już pachnie wiosną.
——————————————————————————————————————–
DINOZAURY W MASIE SOLNEJ
Dzień Dinozaura okazał się świetną okazją do działań sensorycznych. Dzieci przygotowały masę solną, w której odbijały plastikowe dinozaury. Była to nie tylko wspaniała zabawa, ale także ćwiczenia usprawniające małą motorykę i angażujące zmysł dotyku.